De eerste mooie dag vol Wildlife.

18 juni 2022 - Radium Hot Springs, Canada

Datum:                Zaterdag 18 juni 2022

Plaats:                 Radium Hot Springs

Weer:                  Zonnig, 20 C

Vannacht heeft het enkele keren goed geregend maar toen we vanmorgen opstonden waren de bergen op afstand al te zien. Weliswaar met veel toppen in de wolken.

De eerste actie na vertrek was tanken, budget ingesteld op 250 Dollar maar daarmee was de tank nog niet vol. Een volle tank is 200 liter. Maar we kunnen weer ca. 800 Km voorruit.

Direct na vertrek begon de lucht open te trekken en kwam de zon tevoorschijn. Ook de natuur werd snel mooier en mooier.

Al snel werden de eerste herten gespot en toen we een foto wilden gaan maken van een mooi vergezicht, hebben we stokstaartjes gezien. Deze werkten goed mee en lieten zich goed fotograferen. De tocht werd voortgezet en de natuur werd steeds mooier en de bergen hoger. Een enkel regenbuitje daargelaten was het een mooie zonnige dag.

Onze route voerde ons over Canmore en Banff. Via de Bow Valley Parkway richting Lake Louise. Het was heel jammer dat we nergens konden parkeren. Het geweldig mooie Lake Louise was ons helaas niet gegund.

Op de verdere tocht naar Radium Hot Springs, die over een 100 Km lange bergweg voerde, werden wij nog getrakteerd op Berggeiten, een Eekhoorntje en uiteindelijk onze eerste Grizzly Beer.

Onze camping in Radium Hot Springs ligt in het Kootenay National Park.

Zo nu nog even een camping voor morgen zoeken. Dit is de enige camping die we zelf regelen moeten omdat in het National Park waar we morgen zijn geen reserveringen gemaakt kunnen worden.

Een verhaaltje is natuurlijk leuk maar bijgevoegde foto’s geven aan hoe mooi het vandaag was.

1. Ilse:
    19 juni 2022
    Dat ziet er al top uit allemaal. Wauw mooi zeg. Geniet ervan.