De Heenreis

16 juni 2022 - Calgary, Canada

Datum:                Donderdag 16 juni 2022

Plaats:                 Calgary

Weer:                   Matige wind, bewolking met zon, 17 C

Toen vanmorgen in Rodgau de wekker ging, ontvingen we al gelijk een verrassing. De vlucht naar Calgary was met 2 uur vertraagd. Dus tijd genoeg en we konden rustig aan doen. Aangezien we nog van een pinpasje de pincode wilden veranderen gingen we tegen half tien naar de bank. Hier waren echter alle bankautomaten buiten werking. Dus het begon alweer prima.

Nou dan maar tanken en naar het vliegveld. Hoewel we dicht bij de vertrekhal geparkeerd hadden, moesten we toch een behoorlijk stuk lopen. Leeke ervoer al gelijk het effect van de Rollator, want ze liep zonder veel problemen de hele afstand. Andere voordelen hebben we later op de dag nog mogen meemaken.

Nog voordat we de bagage afgegeven hadden, was de vertraging al drie uur. In plaats van half twee was nu de vertrektijd half vijf.

Zowel de Bagage Inchecken en de Security check gingen snel, het was niet erg druk en we kregen overal voorgang. Na een broodje gegeten te hebben waren we rond half een bij de gate en begon het wachten. Om half vier was het dan zover, we konden boarden en ook nu kregen we weer voorrang.

Om vijf uur stegen we op en na een rustige vlucht landen we om zes uur lokale tijd in Calgary. In het vliegtuig hadden we de klok inmiddels acht uur teruggezet. Nadat Leeke de Rollator weer had ging het richting Douane alwaar we ook weer voorrang kregen. Toch handig zo’n rollator.

Bagage ophalen ging ook vlotjes en om half acht hadden we al ingecheckt in het Hotel.

1. Ton en Margreet:
    17 juni 2022
    fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Calgary. Rust goed uit van jullie vlucht en geniet van jullie rondreis. We gaan het lekker vanuit onze luie stoel volgen!!!
  2. Tonja:
    17 juni 2022