Kangaroo Island....

21 maart 2018 - Kangaroo Island, Australië

Woensdag 28 en Donderdag 29 Maart 2018

Eerst Bewolkt later zeer Zonnig, 23o C.

Daar we op Kangaroo Island verblijven, nu voor de verandering nu eens een bericht over twee dagen.

Het inchecken voor de Ferry woensdag, verliep probleemloos en snel, we hadden namelijk vooraf reeds geboekt. Na een overtocht van ca. 45 minuten kwamen we aan op Kangaroo Island. Dit eiland is 150 km lang en 50 km breed. Eerst snel even naar de Tourist Information en toen op pad.

Ons eerste doel was een Oesterfarm. Hier hebben we eens lekker genoten van verse Oesters die op 6 verschillende manieren gereed gemaakt waren. Voor het eerst hebben we ervaren dat Oesters ook warm heel goed smaken.

Vervolgens hebben we de Emu Ridge Eucalyptus Destillery bezocht. We kregen een uitvoerige uitleg over hoe het destilleren van Eucalyptusolie in het werk gaat. Verbluffend was de eenvoud van de Destilleerinstallatie die nog steeds gebruikt wordt. Eucalyptusolie kent vele toepassingen, hierover hadden ze zelfs een folder in het Nederlands.

De zon was al lekker doorgebroken en aangezien het Lunchtijd was, besloten we deze te nuttigen in het mooie Kingscote.

Op onze route naar de Camping in Karatte lag een Wildlife Park. Hier konden we alle inheemse dieren en reptielen goed zien. De Koala beertjes lieten zich van hun beste kant zien en de Kangeroes kwamen gelijk op het voer af. Hoewel deze dieren natuurlijk gewend zijn aan de mensen, kwam later op de Camping een Walibi bij onze Camper zitten. Deze reageerde heel positief op onze koekjes.

Na gisteren de Noordkant van het Eiland bezichtigd hadden, was vandaag de Zuidkant aan de beurt. Admirals Arch was ons eerste doel. Hier lagen, voor ons onverwacht, ook de Zeeleeuwen en Zeehonden op de Rotsen.

Van Admirals Arch gingen we naar de Remarkable Rocks. In de loop der tijd een door de weersinvloeden  bijzonder raar gevormde Rotsformatie. De nodige indrukwekkende foto’s zijn hier genomen. Het is echter ook geen plek waar je op enig moment alleen zult zijn.

Na een afsteker naar de Kelly Hill Caves, die niet zo bijzonder waren, was Seal Bay ons laatste doel. Hier is de grootste populatie van Zeeleeuwen, Zeehonden en Zeekoeien van Australi te zien. Enkele moeders lieten trots hun baby’s zien. De ander waren aan het vechten of lagen lui in zon. Ook hier zijn weer de nodige mooie foto’s genomen.

Weer kwam een mooie dag ten einde en morgen gaan we terug naar het vaste land van Australië.

1. Natas:
    30 maart 2018
    Ik kan de foto’s wel 100 x bekijken!!!!