Laatste stuk Great Ocean Road....

22 maart 2018 - Portland, Australië

Donderdag 22 Maart 2018
Zonnig, 30o C.

Onder een strak blauwe lucht vertrokken we rond 09:00 uur weer. Eerst hebben we de laatste belangrijke plaatsen in het Port Campbell National Park bezocht. Dat waren London Bridge, The Arch en The Grotto. Natuurlijk leverde dat weer talrijke mooie foto’s op, zeker met zulke perfecte omstandigheden.

Weer onderweg besloten we een Kaasboerderij te gaan bezoeken. Hier hebben we een aantal Kaassoorten mogen proeven om na een lekker kopje Thee de weg weer te vervolgen.

Volgende tussenstop was de Bay of Islands en aansluitend hebben we in Warrnambool nog geprobeerd Walvissen te spotten. Helaas vandaag kozen deze een andere route, dus zijn we maar lekker gaan lunchen in Warrnambool.

Na de middag hebben we een wandeling gemaakt in het Tower Wildlife Park. Je kon de uitwerpselen van de Emoes, Kangeroes, Walibi’s etc. zien liggen maar ook hier had het wild een rustdag. Het enige wat we gezien hebben was een slangetje. Deze was echter te klein om bang van te worden.

De Great Ocean Road was nu ten einde en het in het laatste deel van de middag zijn we naar de Camping in Portland te gereden.

Het is hier goed te zien dat het al lang droog is en onderweg hebben we zelfs de bosbranden kunnen ruiken. We zitten echter op meer dan veilige afstand.

Morgen verlaten we voor twee dagen de kust en gaan de bergen in. Het Grampians National Park is dan ons doel.

1. Patricia:
    23 maart 2018