Een natuurrijke route

22 juni 2022 - Hope, Canada

Datum:                Woensdag 22 juni 2022

Plaats:                 Hope

Weer:                  Zonnig, 25 C

Toen we opstonden stond er al een lekker zonnetje.

Omdat we vandaag weer een toeristische route hadden en we de Othello Tunnels wilden bezoeken, vertrokken we al om half negen.

Onze eerste activiteit zou weer tanken zijn. Helaas verliep dat nu niet zoals normaal. Toen ik van rijbaan wisselde zat er plotseling een auto naast me die ik helemaal niet opgemerkt had, ook niet in de spiegels. Waarschijnlijk heeft hij mijn richtingaanwijzer ook niet gezien. Maar goed het kwaad was geschied en na alle gegevens ingevuld te hebben, konden we onze weg vervolgen. Vanavond heb ik digitaal de schade gemeld (aan de camper enkel een paar kratsen) en gelukkig heb ik het eigen risico afgekocht.

Uiteindelijk zijn we na het tanken en boodschappen doen op weg gegaan. We gingen eerst het Okanagan Lake over en op de brug hadden we naar twee kanten en prachtig uitzicht. De route voerde ons via Keremeos naar Hedley.

Hedley is een oud goudzoekersdorpje waar de tijd letterlijk stil gestaan heeft. Hier zijn we dus ook even doorheen gereden. Van Hedley gingen we richting Princeton en van daaruit naar Hope. Aangekomen in Hope was het helaas niet mogelijk de Othello Tunnels te bezichtigen. Daar deze gesloten waren zijn we maar naar de camping gegaan.

Het was een route die ons door prachtige en afwisselende natuur voerde. Helaas waren de mogelijkheden om te stoppen voor foto’s te maken zeer beperkt. De meeste foto’s zijn dan ook tijdens het rijden de Lea genomen.

Vandaag hebben we weinig wild gezien, slechts enkele (de eerste) eenden en een arend. Maar we weten wat nog komt, we naderen namelijk Vancouver Island.