Een nieuwe tijdzone

20 juni 2022 - Revelstoke, Canada

Datum:                Maandag 20 juni 2022

Plaats:                 Revelstoke

Weer:                  Zonnig, 24 C

Toen we vanmorgen opstonden was er al een mooie blauwe lucht met witte wolken en een lekker zonnetje.

Aangezien we niet zover hoefden te gaan vandaag zijn we eerst naar het Yoho National Park gegaan. De Highway erheen was letterlijk en figuurlijk een highway. Mijn bijrijder durfde op veel plekken niet naast zich omlaag te kijken.

Onze eerste stop was bij de Natural Bridge. Een snelstromende rivier met wat hoogteverschillen leverde enkele mooie plaatsjes op. Van de Natural Bridge uit, gingen we naar het zeven Km verder gelegen Emerald Lake. Een klein meertje rustiek gelegen tussen de bergen.

Na de middag was het tijd om de route voort te zetten met als einddoel voor vandaag, Revelstoke.

De weg voerde weer over bergpassen en door dalen. Hoewel we nu al bijna duizend Km onderweg zijn in het hooggebergte, hebben we tot nu toe pas een haarspeldbocht gehad.

Wel hebben we vandaag een nieuwe tijdzone doorkruist en hier waar we nu zijn is het nog een uur vroeger. Het tijdverschil met Nederland is nu dan ook negen uur.

Na wederom een mooie tocht hebben we nog eventjes door Revelstoke gelopen en zijn we van daaruit naar de camping gegaan.