Toeristische route

21 juni 2022 - Kelowna, Canada

Datum:                Dinsdag 21 juni 2022

Plaats:                 Kelowna

Weer:                  Bewolkt met Zon en af en toe een druppel, 24 C

Voor de route van vandaag hadden we twee mogelijkheden, de snelle over de Highway of een toeristische.

Omdat we niet gekomen zijn om snel van plek naar plek te rijden maar om iets te zien hebben we voor de 400 Km lange toeristische route gekozen.

Als eerste hebben we onze slurpbak getankt waarbij we vandaag voor 250 Dollar nog maar 100 Liter benzine kregen. Maar we konden weer ca. 725 Km vooruit.

De route voerde ons van Revelstoke naar Galena Bay. Hier moesten we de Ferry naar Shelter Bay nemen. Vervolgens gingen we richting Nakusp en van daaruit naar Fauquier. Hier moesten we weer de ferry naar Needles nemen. Gelukkig waren beide veerverbindingen gratis.

Van Needles uit, ging het richting Vernon en van daaruit volgden we een deel van de weg langs het Okanagan Lake tot aan Kelowna waar onze camping ligt.

Het Okanagan Lake is met zijn lengte van 120 Km een groot meer dat in de prachtige Okanagan vallei ligt.

De route van vandaag voerde ons door een zeer afwisselend landschap. We begonnen in het hooggebergte waarna de bergen in hoogte afnamen en we door mooie groene valleien reden. We hebben veel meren gezien en inmiddels zitten we in de belangrijkste wijnstreek van Canada.

Dat in Canada veel wild leeft hebben we inmiddels ervaren. Vandaag poseerde de Grizzlybeer wel voor de camera. Bij de vele herten die we gezien hebben lukte het niet. Tijdens het rijden heeft Lea zelfs nog een Eland gezien.

Het was een mooie maar lange tocht. Helaas waren er weinig mogelijkheden om op bijzondere plekken te stoppen. Vandaag kunnen we dus alleen maar wat algemene foto’s plaatsen.

1. Ton en Margreet:
    22 juni 2022
    Wat een schitterende natuur daar!! Hele mooie foto"s, dat is genieten, ook voor ons (in het klein natuurlijk).
  2. Dianne:
    22 juni 2022