Whale Spotting

25 juni 2022 - Campbell River, Canada

Datum:                Zaterdag 25 juni 2022

Plaats:                 Campbell River

Weer:                  Zonnig, 29 C

Vandaag moesten we er dus vroeg uit. De geplande walvistour was met een uur vervroegd. De reden was dat er dan op een bepaalde plek het tij gunstig zou zijn en we konden waarnemen hoe zeearenden vissen zouden vangen. Nou en of, wat werd dat een mooi schouwspel.

Na de check in om half negen mochten we gelijk onze beschermde kleding aantrekken. We waren bang dat we zouden smelten van de warmte maar op zee waren we blij met deze dikke kleding.

Kort na negen uur voer onze Zodiac boot uit met acht passagiers. Het bleek best een leuke groep te zijn. Niet veel later hadden we al prijs, we konden de eerste walvissen al spotten. Jammer genoeg maakten ze geen sprongen en we hebben maar een viertal staarten gezien.

De tocht ging verder en we kwamen langs een kolonie zeeleeuwen. Allemaal vrouwtjes. Toen de motor van de Zodiac afgezet werd kon je het roepen van de vrouwtjes goed horen.

Na een tijdje kwamen we in een gebied waar warm en koud water samenkwam. Veel draaikolken tot gevolg en we gingen zelfs een beetje raften. Maar dit was ook de plek waar honderden zeearenden aan hun ochtend maal bezig waren. Dit was een indrukwekkend natuurschouwspel om te zien hoe deze vogels de vissen met hun klauwen grepen.

Na dit schouwspel gingen we aan land voor de lunch en na een half uur werd de tocht weer voortgezet.

Het laatste hoogtepunt was een school dolfijnen. Deze sprongen naar hartenlust uit het water en lieten zich goed fotograferen. Alleen zal ik deze foto’s nog moeten bewerken zodat ze beter in beeld komen. Het is een wet in Canada dat je tussen de 100 en 200 meter afstand moet houden en dit deed onze schipper ook netjes.

Na ruim 6 uur varen kwamen we weer in Campbell River aan en hadden we behalve orka’s en beren alles gezien.

Zelf hebben wij deze heerlijke dag nog afgesloten met een lekker diner in de haven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ton en Margreet:
    26 juni 2022
    Prachtige foto's weer!! Ook eens heerlijk, een rustig dagje ertussen.
  2. Dianne:
    26 juni 2022
    Klinkt als een fantastische dag! 🤗🤗
  3. Patricia:
    26 juni 2022
    Mooi, in elk geval weer een mooie dag beleefd! Weer veel plezier met jullie verdere experience!
  4. Ilse:
    29 juni 2022
    Wat een belevenis. Prachtig!!!