Wildlife

3 juli 2022 - Jasper Nationaal Park, Canada

Datum:                Zondag 03 juli 2022

Plaats:                 Jasper

Weer:                  Zonnig, 24 C

Het zonnetje scheen alweer vroeg op onze camper. Aangezien we vandaag maar een korte reis hadden maar we wel veel zouden kunnen zien, waren we al op tijd op pad.

Vanuit de camping gelijk de highway op richting Jasper. Deze ca. 100 Km lange weg voerde door een prachtig landschap en we stopten dan ook regelmatig om foto’s te nemen.

Na twee uur rijden kwamen we drie uur later aan in Jasper. Vlak voor Jasper wisselden we van tijdzone en het verschil met Nederland is nu weer acht uur.

Jasper hebben we nog niet bezocht en we zijn gelijk doorgegaan naar de “Maligne Canyon”. Via een prachtige 4,5 Km lange (pittige) wandelweg kom je op de mooiste plekken en heb je prachtige vergezichten. Ik denk dat de foto’s veel meer voor zich spreken dan woorden, dus laat ik het hierbij.

Na terugkomst bij de camper even uitgepuft en toen op weg naar het “Medicine Lake” en het “Maligne Lake”. Nu werden we niet alleen getrakteerd op een verbluffende natuur maar achter het Medicine Lake liepen een aantal Bighorn Sheeps op de weg.

Bij het Maligne Lake aangekomen hebben we even wat rondgekeken en hebben we op een terrasje genoten van een lekkere Cappuccino met een Warme Wafel.

De terugweg werd ook een waar spektakel. Het eerst kwamen we weer de groep Bighorn Sheeps tegen, weliswaar op een andere plek. Enkele kilometers verder op was een zwarte beer rustig aan de zijkant van de weg aan het grazen. Tijd genoeg om hem te vereeuwigen. Verderop hebben nog een beer gezien maar die was niet bereid om op de foto te komen.

Toen ik dit stukje wilde plaatsen zagen we een moeder Elk (soort Eland) met een jong over de camping lopen. Deze lieten zich niet storen en graasden er rustig op los. Dus snel op de sokken nog even wat foto’s genomen.

1. Dianne:
    4 juli 2022
    Wauw wat mooi weer!! Dat moeten weer 2 top dagen geweest zijn! Prachtig! Geniet er nog van de komende dagen 😘
  2. Ton en Margreet:
    4 juli 2022
    Wat een prachtige foto's weer. En jullie hebben geluk met het weer. Dat is genieten 😘😘😘