Grijs

4 juli 2022 - Jasper, Canada

Datum:                Maandag 04 juli 2022

Plaats:                 Jasper

Weer:                  Bewolkt en regen, 17 C

Toen we vanmorgen opstonden werd het ons al gelijk duidelijk, dit wordt geen mooie dag. Het was grijs en bewolkt. Ons gepland kabelbaan uitstapje ging dus ook in Jasper niet door. We hebben nog één kans en wel in Banff.

Voor de afwisseling gingen we maar weer eens tanken. Het tanken viel eens een keer mee want de benzine koste hier in Jasper maar 1,88 Dollar. Gemiddeld 35 cent goedkoper dan in Britisch Columbia.

Toen we Jasper uitreden zagen we een kudde Elks die rustig door het dorp liepen te grazen en zich niet lieten storen.

We waren goed en wel op pad naar onze eerste stop toen we in een file kwamen. Google vertelde ons dat dit zeker 30 minuten vertraging ging opleveren. Aangezien we morgen dezelfde route moeten rijden en dus er toch langskomen, besloten we de toerist uit te gaan hangen in Jasper. Net als Whistler is Jasper een stadje met genoeg mogelijkheden om te winkelen. Het weer viel nog steeds mee. Af en toe kwam de zon zelfs door en we konden zelfs rustig van een terrasje genieten.

Nadat we Jasper wel gezien hadden, hebben we de weg richting Edmonton genomen en op een mooie rustige plek geluncht.

Aansluitend hebben we nog een stukje gereden in de hoop nog iets moois tegen te komen. Het weer verslechterde echter snel en we hebben rechtsomkeer gemaakt.  Onderweg wel nog berggeiten gezien en ik heb zelfs moeten stoppen voor een Elk die op zijn dooie gemak de weg overstak.

Op de camping aangekomen begon het definitief en stevig te regenen. Voor morgen wordt echter weer beter weer gemeld. Dat zou ook prachtig zijn want morgen moeten we 250 Km lange Icefields Parkway rijden. Een mooie bergweg van 250 km die langs meerdere gletsjers en watervallen voert.