Laatste echte vakantiedag

6 juli 2022 - Banff, Canada

Datum:                Woensdag 06 juli 2022

Plaats:                 Banff

Weer:                  Zonnig bewolkt, 21 C

Na vannacht enkele keren door een luid toeterende trein wakker gemaakt te zijn, stonden we vanmorgen toch uitgerust op.

We gingen alweer vroeg op pad want we wilden graag naar het Lake Louise. Een van de mooiste en bekendste meren van Canada. Maar net als 2,5 week geleden waren ook nu voor negen uur alle parkeerplaatsen reeds vol. We hebben nog gekeken of de shuttle een optie was, maar dat vonden wij van niet. Toen maar richting Banff en wel via de “Bow Vallley Parkway”. Deze hebben we nu helemaal gereden en het mooiste gedeelte hadden wij nog niet gereden. Natuurlijk hebben we weer op diverse plekken gestopt want we hadden tijd genoeg. Vrijwel aan het einde van deze weg ligt de “Johnston Canyon”. Hier heb ik dan nog een wandeling van ca. 6 Km gemaakt waarvan de eerste 3 Km flink bergop. Het was wederom de moeite waard en bij de bovenste waterval liet zich zelfs een eekhoorntje goed fotograferen.

Na terugkomst bij de camper zijn we naar Banff gereden en hebben we dit uit de kluiten gewassen dorp bezocht. We kunnen wel stellen dat Banff de meest toeristische plaats was, die we bezocht hebben.

Na ons zelf nog getrakteerd te hebben op een lekkere lunch zijn we richting camping gegaan.

Morgen is dan de terugweg naar de camping in de buurt van Calgary en zullen we moeten gaan inpakken voor de terugreis naar Nederland. Ook zullen we dus morgen alweer ons laatste stukje vanuit Canada in deze reislog plaatsen.

1. Patricia:
    7 juli 2022
    Dan geniet nog maar lekker van jullie laatste dag, have fun en tot snel weer!
  2. Dianne:
    7 juli 2022
    Maak er nog een mooie laatste dag van! 😘