Fatherday

19 juni 2022 - Golden, Canada

Datum:                Zondag 19 juni 2022

Plaats:                 Golden

Weer:                  Wisselvallig, 20 C

De eerste actie van de dag was een camping zoeken om te overnachten vandaag. We kozen ervoor om halverwege de route van maandag te zoeken en al snel hadden we een reservering in Golden.

Nadat we de camping verlaten hadden, was onze eerste stop bij het bezoekerscentrum van Radium Hot Springs. Hier kregen we wat tips over de omgeving en gingen we op weg, maar niet voordat we speelkaarten en een goede fles wijn gekocht hadden.

Nog even bij een indrukwekkende rotsformatie een kijkje genomen en toen op weg naar Golden.

De 100 Km lange weg voerde ons geheel langs de Columbia Wetlands. Ook nu weer een mooi stukje natuur. Onderweg naar Golden kwamen we de eerste dus tegen. Niet ver voor ons stak en zwarte beer de weg over, maar hij was snel weg en wou blijkbaar niet op de foto.

Onder het rijden hebben we een goederentrein ingehaald die naast ons reed. Wij hadden 3 Km nodig om dat ding voorbij te komen.

In Golden aangekomen vonden we een pinautomaat waar we met onze bankpasjes wat cash geld konden opnemen. Betalen lukte hier tot nu toe alleen maar met de creditcard.

Omdat het Vaderdag is (ook hier) trakteerde Leeke me op een lekkere Lunch.

Inmiddels hadden we ook ontdekt dat in Golden de Golden Skybridge is. Dit is de langste hangbrug van Canada en je staat in het midden boven een kloof van 120 meter diep. Bij het eroverheen lopen wiebelde de brug behoorlijk. Je moest je echt vasthouden met beide handen en tijdens het fotograferen moest je even wachten totdat de brug weer enigszins stil hing. Eigenlijk zijn het twee bruggen omdat je ook een retour brug hebt omdat je rondloopt.

Van de Golden Skybridge uit zijn we naar de camping gegaan en hebben we genoten van een rustige namiddag.

1. Ton en Margreet:
    20 juni 2022
    Sjieke foto"s!! Mooie natuur. Dat is genieten.
  2. Ilse:
    😍😍😍
  3. Dianne:
    20 juni 2022
    Ziet er weer mooi uit!! Zijn jullie allebei over de brug heen gegaan? 😘
  4. Patricia:
    21 juni 2022
    Sowww petje af...ik was die brug niet over gegaan...🙈😂