Zoetwaterfjordenroute

30 juni 2022 - Clearwater, British Columbia, Canada

Datum:                Donderdag 30 juni 2022

Plaats:                 Clearwater

Weer:                  Zonnig, 24 C

Toen we wakker werden scheen de zon alweer op onze camper. Een blik na buiten stelde ons tevreden, blauwe lucht met mooie witte wolken. En dat zou door de dag heen niet meer veranderen.

Voor vertrek eerst nog even wat foto’s genomen van de Historic Ranch uit 1870 en toen op pad. In principe volgden we de Gold Rush Trail. Het eerste dorp waar we doorkwamen was Clinton en hier stonden nog oude huizen die uit de Gold Rush tijd stammen.

Al snel kwamen we in de Cariboo Mountains waar grote zoetwaterfjorden liggen (wij zouden zeggen meren). In het vulkanisch gebergte zijn na de ijstijd veel canyons ontstaan en een ervan hebben we bezocht. Wij hebben een kijkje genomen bij de canyon “The Casm”. Deze canyon was van de rand uit goed te bekijken (was met hekwerk afgezet).

Van daaruit voerde de route ons verder via een aantal mooie meren, waar we zelfs mooie vogels konden spotten.

Veel meren hebben nagenoeg stilstaand water waarin de wolken prachtig weerspiegelden.

Onze lunch genoten we bijvoorbeeld aan het “Green Lake”.

In principe hebben we vandaag maar twee wegen gereden maar deze voerde wederom door een prachtig landschap. We hebben enkele afslagen genomen naar mooie plekjes en konden ook regelmatig stoppen daar waar we dat graag wilden.

Nu staan we aan het mooie "Dutch Lake" in Clearwater en hebben uitzicht op het meer. Een heel mooie plek dus om te overnachten.

1. Ton en Margreet:
    1 juli 2022
    Wauw, weer zo'n mooie foto's!!!
  2. Ilse:
    1 juli 2022