Kata Tjuta en Valley of the Winds…

3 april 2018 - Ayers Rock, Australië

Dinsdag 03 April 2018

Heel Zonnig, 37o C.

Na een (te)korte nachtrust, werden we om 05:30 uur alweer opgehaald. Nu gingen we naar een ander uitzichtpunt vanwaar we de zonsopgang over de Uluru en Kata Tjuta mee konden beleven.

Kata Tjuta betekend veel hoofden en is een grote formatie van 35 Rotskoppen met vele kloven. Deze rotsformatie worden ook wel de Olga’s genoemd. Het hoogste is de Mount Olga met 546 m.

De zonsopgang over de Uluru en de Kata Tjuta was natuurlijk weer een echte natuur belevenis. Er zijn dan ook weer veel foto’s bijgekomen.

Na zonsopgang gingen we verder en kregen we enige uitleg over het ontstaan van de Kata Tjuta en de betekenis voor de Aboriginals. Aangekomen op het vertrekpunt gingen we te voet verder naar de eerste Lookout. Dit was voor meerdere mensen al een redelijk zware opgave. Bij het eerste stoppunt moest je dan ook besluiten of je doorging of terug ging. Deze keer ben ik alleen doorgegaan, het was gewoonweg te zwaar voor Lea. Wat volgde was een spectaculaire wandeltocht over rotsformaties, door kloven etc. Gelukkig heb ik de laatste jaren veel aan Fitness gedaan, hetgeen me nu goed van pas kwam. De gehele tocht ging over losliggende stenen en was continue klimmen of dalen. Op het keerpunt van de tocht, werden we getrakteerd op een schitterend uitzicht op de Valley of the Winds. Deze vallei wordt geheel omsloten door de 35 Rotskoppen en is alleen te voet bereikbaar. Het is nog een echt onverstoord natuurlijk paradijs.

Na een korte rustpauze werd de terugweg aanvaard en bij terugkomst bij de bus hadden we 5,6 km afgelegd door zeer geaccentueerd terrein.

Tegen de middag waren we weer terug in het Resort alwaar we ons vanmiddag nog zelf vermaakt hebben. We hebben het maar rustig aan gedaan met deze warmte.

Morgen vliegen we naar Sydney en dan zijn we helaas alweer op onze laatste tussenstop.

1. Ton en Margreet:
    3 april 2018
    Spectaculair!!! Geen woorden voor!! Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad.
  2. Ilse:
    3 april 2018
    Wauw ook dit is weer spectaculair. Wat een geweldige vakantie hebben jullie. Prachtige foto's. Dit is een ervaring die niemand jullie nog afneemt. Geweldig om via de verhalen en de foto's mee te genieten.
  3. Dianne:
    3 april 2018
    Wauw, ongelooflijk mooi weer! Echt geweldig! Veel plezier de laatste dagen in Sidney! Xxxx
  4. Natas:
    5 april 2018