Laatste dag in Sydney…

5 april 2018 - Sydney, Australië

Donderdag 05 April 2018

Zonnig, 24o C.

Toen we vandaag wakker werden scheen de Zon al volop. Na het ontbijt gingen we direct richting Metro om twee stations verder alweer uit te stappen bij Circular Quay. Dit is het havengedeelte waar zowel de bekende Sydney Harbour Bridge en het nog bekendere Sydney Opera House. Beide kunstwerken zagen we dan ook al snel. Als eerste zijn we de brug opgelopen, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over de haven en het Opera House.

Direct na de lunch heb ik nog een 1,5 uur durende tocht door de eerste Boog van de brug gemaakt. Hoog boven het water was het uitzicht aan beide kanten van de brug meer dan prachtig. Het was jammer dat je geen fototoestel kon meenemen, maar aangezien je door de brugconstructie loopt ook wel weer begrijpelijk.

Na het beklimmen van brug, zijn we met de Metro richting St. James Church gegaan om een bezoek aan te brengen aan de Sydney Tower. Vanuit 450 meter hoogte heb je natuurlijk een prachtig uitzicht over Sydney en omstreken. De zon begon alweer onder te gaan toen we boven waren en we kwamen op het idee terug te gaan naar Circular Quay om in de haven te gaan dineren en zo ook de Harbour Bridge en Opera House in de avond te zien. Nou dit was zeker de moeite. Leuke bijkomstigheid was, dat ook nog een groot Cruiseschip uitvoer en daarna het zicht op de Brug nog mooier was.

We hebben van deze laatste vakantiedag weer erg genoten van een mooi Sydney. Deze stad is zeker het bezoeken waard en daar heb je eigenlijk een dag of vier voor nodig. Ik weet niet exact hoeveel we gelopen hebben, maar zeker 5 tot 6 km.

Toen we 4 weken geleden vertrokken leek onze vakantie eindeloos te duren. Het tegendeel is waar, de 4 weken zijn omgevlogen. Morgen beginnen we alweer aan onze terugvlucht en Zaterdag schrijven we ons laatste verhaaltje.

Een ding is zeker, deze reis heeft onze verwachtingen overtroffen.

We komen naar huis met vele nieuwe indrukken en zo’n 1300 foto’s.

1. Natas:
    5 april 2018
    Dan zit ik hier, met tranen in mijn ogen, naar jullie fantastische foto’s te kijken!

Wil jullie HARTELIJK danken dat ik bij jullie onvergetelijke reis mocht mee “vliegen”. Wat GE WEL DIG!
    Veilige thuis reis en dikke knuffels 😘😘
  2. Dianne:
    5 april 2018
    Wauw wat is de tijd omgevlogen, en ook nu weer wat een mooie foto's! Super om op deze manier mee te mogen genieten! Goede reis terug! Xxxxx
  3. Patricia:
    5 april 2018
    Veilige terugreis en bedankt voor de mooie verhalen en foto's!! 😘😘😘
  4. Peter:
    5 april 2018
    Bedankt voor de vele indrukken die ik dankzij jullie heb opgedaan. De foto's zijn prachtig. Ik wens jullie een veilige reis terug naar huis.
  5. Gabriel:
    6 april 2018
    Hoi Wiel,
    welkom terug,hopelijk hebben jullie een prettige reis terug gehad zonder problemen.
    Ik weet ondertussen wel welk land wij ook nog met de camper moeten gaan bezoeken.
    Voor info over Canada weet je waar je moet zijn. Tot volgende week.
  6. Will Henriëtte en Clever:
    6 april 2018
    Hopelijk veilig thuis ook wij hebben genoten van de foto's en verhalen wat heel fijn is jullie hebben de zon al doorgestuurd groetjes en tot gauw .