Uluru Sunset…

2 april 2018 - Ayers Rock, Australië

(Paas)maandag 02 April 2018

Heel Zonnig, 39o C.

Nadat gisteren het reisprogramma gewijzigd was, hebben we vanmorgen eerst de shuttle naar de winkel in het Resort genomen om water voor de uitstapjes te kopen.

Na een rustige ochtend werden we om 14:30 uur opgehaald voor ons bezoek aan de grootste Monoliet ter wereld, de Uluru. Deze Monoliet is 3,6 km lang, 2,4 km breed en 348 m hoog. Het is tevens ook de heilige berg van de Anangu’s, een Aboriginal stam.

Eerst werd het Cultureel Centrum van het National Park bezocht. Aansluitend werd een rondje om de Monoliet gemaakt en volgde een wandeling van ca. 1,5 uur met een gids naar plaatsen met oude grottekeningen en naar een waterhole. Dit was wel een aparte gewaarwording, dat er midden in de Australische woestijn plotseling water te vinden is. Terug bij de bus gingen we naar het hoogtepunt van de dag, de Sunset bij de Uluru. Bij Zonsondergang veranderd de kleur van de Uluru constant van kleur. Het schijnt dat hij 23 kleuren krijgt. Dit hebben we onder het genot van een lekker glaasje wijn ook kunnen waarnemen. Ik heb het aantal kleuren niet geteld, maar op iedere foto zie ik verschil in kleur.

Nadat de zon onder was, was het tijd voor de afsluitende BBQ onder de sterrenhemel. De BBQ was niet alleen lekker en heel gezellig, maar het was ook een aparte ervaring op zo’n locatie van een BBQ te mogen genieten. Na de BBQ gingen de lampen uit om de sterrenhemel goed te kunnen zien en volgde enige uitleg over de sterrenhemel.

Een leuke bijkomstigheid was nog dat de BBQ opgeschrikt werd door het bezoek van een slang. In onze ogen ongevaarlijk, maar daar dachten de gidsen toch anders over. Iedereen moest opstaan, maar omdat de slang inmiddels onder mijn stoel zat, moest ik blijven zitten. De gidsen wisten de slang uiteindelijk redelijk snel te verjagen en de keerde de rust snel terug. Toch weer een extra leuke ervaring erbij en nog gratis ook.

Zo nu gaan we maar snel slapen, het is hier inmiddels ca. 22:30 en om 05:30 worden we opgehaald voor onze volgende trip.

1. Patricia:
    2 april 2018
    Wat spectaculair! Naar de sterren kijken!!
  2. Ton en Margreet:
    2 april 2018
    Wauw, sjiek!!! Wat een bijzondere ervaring!!
  3. Natas:
    2 april 2018
    Sterren kijken in een regio met weinig lichtvervuiling, dat is misschien wel het indrukwekkendst wat bestaat!
    Prachtige foto’s weer.
    Geniet van de volgende trip.
    Xx
  4. Dianne:
    3 april 2018
    Wat leuk om te lezen en wat bijzonder om te zien! Een berg in een woestijn, prachtig! En zeker met de BBQ en de zonsondergang! Ook dit klinkt weer als een hoogtepunt van jullie vakantie, net als alle andere dagen! Goed dat de tripjes zo omgeruild konden worden! Geniet nog de laatste dagen! Xxxx