17 Jaar

23 juni 2022 - Nanaimo D, Canada

Datum:                Donderdag 23 juni 2022

Plaats:                 Nanaimo

Weer:                  Zonnig, 25 C

Vandaag vieren we onze zeventiende trouwdag dan maar in Canada en vanavond trekken we dus een fles wijn open.

Het was weer een prachtige dag. Na vertrek van de camping zijn we eerst naar Kawkana Lake gegaan. Dit klein meertje lag op een steenworp van de camping in een schitterende omgeving. Er waren veel ganzen maar geen eieren. Die halen we dan maar in Gangelt op als we terug zijn.

Van Kawkana Lake gingen we naar Hope om de Memorial Garden te bezoeken. Op internet waren veel foto’s te vinden maar we hebben moeten vragen waar hij lag en waren er dus al doorheen gelopen. Aansluitend hebben we nog even in Hope rondgekeken. Hope staat bekend voor de houtsnijwerken die allemaal met de kettingzaag gemaakt zijn.

Van Hope uit, gingen we richting Flood Falls. Ik moet zeggen dat de tocht erheen best pittig was, maar de moeite werd beloond en kon ik enkele mooie foto’s maken.

Nu was het tijd de laatste kilometers naar Vancouver af te leggen, alwaar we de ferry naar Vancouver Island geboekt hadden. De verdere reis verliep voorspoedig en ook het inchecken bij de ferry verliep vrijwel probleemloos.

Na een rustige overtocht van 1,5 uur kwamen we in Nanaimo op Vancouver Island aan. De camping werd ook snel gevonden en konden beginnen aan de taart die we speciaal voor onze trouwdag gekocht hadden.

Om jullie een indruk te geven, Vancouver Island is groter dan geheel Nederland en we waren ook enigszins verbaast hier bergen te zien, die met sneeuw bedekt zijn.

1. Patricia:
    24 juni 2022
    Nog gefeliciteerd met jullie 17jarig huwelijk! Had het ook nog in mijn agenda gezet...maar door alles, jammer genoeg vergeten 🙈. Geniet van jullie verdere journey!
  2. Ton en Margreet:
    24 juni 2022
    Nog gefeliciteerd met jullie 17e trouwdag. Wat gaat de tijd toch snel!!
    Wat een schitterende foto's weer, dat is genieten.
  3. Ilse:
    25 juni 2022
    Nog gefeliciteerd!!!
    Heerlijk om alle verhalen te lezen en wat ziet het er allemaal prachtig uit. Blijf genieten!!😘