Sight Seeing

26 juni 2022 - Parksville, Canada

Datum:                Zondag 26 juni 2022

Plaats:                 Parksville

Weer:                  Zonnig, 30 C

Vandaag hebben we weer rustig aan kunnen doen en aangezien er op Vancouver Island genoeg te zien is, hebben we er weer een leuke dag van kunnen maken.

Onze eerste stop was Mount Washington. Een mooie weg met schitterende vergezichten bracht ons naar de stoeltjesliften van het toch redelijk groot skigebied alhier. We besloten echter niet verder omhoog te gaan. Na een kopje koffie en een leuk gesprek met een local, gingen we op weg naar onze volgende stop. Dit waren de Nymph Falls.

Aangekomen bij de Nymph Falls was het tijd voor de lunch. Na de lunch was zo’n 700 meter lopen en werden we verrast omdat de Nymph Falls wel heel erg mooi bleken te zijn. Ze zijn schijnbaar ook in trek bij de locals want het was er redelijk druk.

Via google kwamen we erachter dat we op de route bij Seal Bay Nature Park voorbijkwamen. Hier zouden zeehonden te zien zijn. Na een flinke wandeling kwamen we op een andere parkeerplaats uit en werd besloten eerst de camper op te halen en dan zou ik nog naar het strand kunnen gaan.

Tijdens het ophalen van de camper werd aan Lea meermaals gevraagd of ze hulp nodig had of dat ze een lift nodig had. We hebben inmiddels al vaker ervaren hoe vriendelijk, behulpzaam en zorgzaam de Canadezen zijn.

Gelukkig vond ik de parkeerplaats snel en kon Lea in de camper wachten. Ik heb nog een tocht naar het strand gemaakt maar het bleek dat de zeehonden de laatste dagen niet meer op deze plek geweest waren. Toch niet getreurd want ik heb nog enkele mooie foto’s kunnen maken.

Inmiddels staan we natuurlijk alweer lekker op een mooie camping en morgen gaan we terug naar het vaste land.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dianne:
    27 juni 2022
    Heerlijk dagje weer en zo te zien ook heerlijk weer 🤗