Weer op het vaste land

27 juni 2022 - Whistler, Canada

Datum:                Maandag 27 juni 2022

Plaats:                 Whistler

Weer:                  Zonnig, 30 C

Aangezien gisteren plotseling de batterij van de laptop leeg was, heb ik vandaag eerst maar even de teksten bij de foto’s van gisteren geplaatst. We hebben nu wel weer een camping met alle faciliteiten.

We hebben overnacht op een mooie camping in een natuurpark maar toch ook op loopafstand van de zee.

Vanmorgen na het ontbijt rustig naar de ferry gereden en daar ging het inchecken supersnel. Nog wat rondgekeken in de terminal en tegen elf uur waren we aan boord. Na een rustige overtocht kwamen we tegen een uur aan in Vancouver.

We gingen op weg naar Whistler. De route voerde over een prachtige route langs de kust. Zelden heb ik de bergen aan zee al zo hoog gezien.

Pas na een uur rijden vonden we eindelijk een parkeerplaats met ruimte om parkeren. Eerdere parkeerplaatsen waren vol.

Na de lunch en na het nemen van nog enkele foto’s hebben we weg weer vervolgd.

Na een tijdje stond er een toeristische attractie aangegeven en wel de Brandywine Falls. Hier dus gestopt en even gekeken hoe ver het lopen zou zijn. Dat viel dus mee en na zo’n 800 meter kwamen we op een platform met een mooi uitzicht op de waterval.

Van hieruit zijn we doorgereden naar onze eindbestemming voor vandaag. In Whistler blijven we twee dagen op de camping staan. Tijd genoeg dus om dit Olympisch dorp (2010) en de omgeving te verkennen.

1. Ton en Margreet:
    29 juni 2022
    Wat een mooie foto's weer. Dat is genieten, ondanks enkele tegenvallers!!
  2. Ton en Margreet:
    29 juni 2022
    Die opmerking moest natuurlijk bij whistler staan😅😅😅, niet hier. 😘😘😘