Whistler

Whistler.

Datum:                Dinsdag 28 juni 2022

Plaats:                 Whistler

Weer:                  Zonnig, 24 C

Gisteren kwam er voor Whistler een onweerswaarschuwing voorbij en er zou een regenfront aankomen. Gelukkig echter geen onweer gehad.

Toen we vanmorgen opstonden was er een strakblauwe lucht. De weerradar vermelde echter regen in de middag.

Reden te meer snel op pad te gaan. Eerst boodschappen doen want het meeste was op. Daarna wilden we de berg op met de camper en de gondel nemen van de Whistler Peak naar Blackcomb Peak. Deze gondel verbindt de twee bergtoppen en als je de juiste gondel neemt heb een glazen bodem in de gondel.

Helaas moesten we halverwege teruggaan om dat de weg omhoog afgesloten was. Er stond te veel wind.

Nou dan maar naar het Garibaldi Provincial Park. Daar aangekomen bleek dat we dan nog een wandelroute, van enkele weg 9 km, te gaan hadden. Jullie kunnen dus wel denken wat we gedaan hebben? Precies, we hebben omgedraaid.

De volgende bezichtiging die we planden was het Olympisch Dorp van 2010. Wat bleek, dit was vandaag dus ook gesloten. We hebben wel een mooi stuk door de bergen kunnen rijden en hebben de mooie Alexander Falls bezocht. Dus toch niet helemaal voor niets.

Omdat er regen zou komen hadden we al gepland om in de middag in Whistler te gaan winkelen. Dat hebben we dus gewoon een uurtje eerder gedaan. Whistler is het grootste skigebied van Noord-Amerika en ongeveer het enige dorp in Canada met een dorpskern.

We hebben vrijwel iedere winkel bezocht maar hebben nog steeds niet gevonden wat we zoeken.

Om half vier zijn we naar de camping gegaan en hebben we nog genoten van een rustige namiddag.

Pas op de camping kwamen enkele kleine regenbuitjes. Voor morgen wordt meer regen voorspeld maar vanaf donderdag zou het weer zonniger worden. Dat heb je nu eenmaal met die regenfrontjes. De temperatuur is inmiddels wel behoorlijk gezakt, maar nog steeds aangenaam.

We hopen dat de “Peak to Peak Gondola” morgenvroeg wel open is want dit is zo’n “one time in your life” attractie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade