De mooiste tot nu.

29 juni 2022 - Cache Creek, Canada

Datum:                Woensdag 29 juni 2022

Plaats:                 Cache Creek

Weer:                  Zwaar bewolkt, enige regen, 14 C

Toen we vanmorgen wakker werden was het zwaarbewolkt en geen bergen te zien. Hoewel nog geprobeerd, bleek de Peak to Peak Gondola ook vandaag gesloten te zijn. Dus gingen we op weg naar onze volgende locatie.

Onze route voerde ons eerst naar Pemberton en bovendien zagen we op deze route Canada van de mooiste kant, jammer dat de bergen in de wolken lagen. Van Pemberton uit, voerde de weg door de Pemberton Valley.

Deze Duffey Lake Road is ca. 100 Km lang en voert door ruige bergketens en bossen. We werden helaas vergezeld door enige regen waardoor de bergtoppen verborgen bleven.

Ondanks het trieste weer was het betoverend mooi. Vandaag konden we ook eens eindelijk op de meeste mooie plekken stoppen en natuurlijk hebben we weer een mooie waterval gezien. Deze lag ca. 1,5 Km van de Parkingang en ik moet zeggen het laatste stuk was klauteren geblazen, maar je werd beloond met een mooi uitzicht.

De Pemberton Valley eindigt in het plaatsje Lillooet. Hier zijn we eens doorheen gereden en we waren wederom verbaast in welke bouwvallige huisjes mensen wonen. Ook ruimt hier niemand wat op want tot nu toe hebben we bij vrijwel alle huizen veel rommel zien staan.

Achter Lillooet veranderde de natuur in een droog prairie-achtig landschap. Heel raar maar wel mooi.

De laatste 50 Km voerde door dit landschap en we staan nu op de “Historic Hat Creek Ranch” Deze Ranch uit 1870 is nog een overblijfsel van de wereldbekende Gold Rush.

Momenteel zijn de bergen iets minder hoog, maar dat is maar van korte duur.

1. Dianne:
    30 juni 2022
    Jammer van het weer en dat de Peak to Peak Gondola nog dicht was, maar deze foto’s laten ook een prachtige natuur zien! Veel plezier met jullie volgende reisdag 😘
  2. Patricia:
    30 juni 2022
    Bewolkt, maar ziet er idd heel erg mooi uit daar! Grtjes van ons 😘