South Australia…

26 maart 2018 - Meningie, Australië

Maandag 26 Maart 2018

Regenachtig tot heel Zonnig, 27o C.

Door het bereiken van South Australia op Zondag, waren we ook in een andere tijdzone terecht gekomen en hadden we de klok al een half uur terug moeten zetten.

In de ochtend was het weer nog wat wisselvallig maar we konden toch genieten van de Kratermeren bij Mount Gambier. Zeker Blue Lake was indrukwekkend. Alhoewel het water niet meer de diep blauwe kleur van in de zomer had, had het toch nog een  mooie blauwe kleur. In de Herfst en Winter veranderd namelijk de kleur naar grijs.

Omdat we wisten dat er op een heel stuk van de route nauwelijks Campings lagen, hadden we besloten vandaag een flink stuk te rijden. Zo’n 270 km. Ons belangrijkste doel onderweg was de Druipsteengrot van Tantanoola. Aangekomen konden we gelijk aan de bezichtiging beginnen en na wat uitleg in de Grot, mochten we vrij rondlopen en foto’s maken. Deze pas in 1930 ontdekte Druipsteengrot was klein maar bijzonder indrukwekkend.

Na de bezichtiging aan de Druipsteengrot, hebben we onze weg naar Meningie vervolgt. Vandaag hebben we pas echt ervaren hoe uitgestrekt Australië werkelijk is. De dorpjes liggen hier zo’n 40 tot 50 km uit elkaar en dan is het voor ons begrip ook nog maar een gehucht.

Meningie was een grotere plaats en hier hadden we een hele mooie Camping aan Lake Albert. Aangezien we mooi op tijd op de Camping waren, konden we nog lekker buiten in het zonnetje zitten en aansluitend zijn we naar de Pelikanen gaan kijken die bij de Camping in het water zaten.

Een leuke bijkomstigheid was, dat de Camping volstond met oude (gerestaureerde) Bussen. Deze waren allemaal tussen de 50 en 60 jaar oud en leverden het nodige bekijks op.

Voor het eerst waren we ook getuige van een mooie zonsondergang aan het Lake Albert.

1. Patricia:
    27 maart 2018
    Mooi zonsondergang..romantisch!!
  2. Ton en Margreet:
    27 maart 2018
    Sjieke foto's, vooral de druipsteengrot en de zonsondergang. Dat is genieten!!!
  3. Will Henriëtte en Clever:
    28 maart 2018
    als je de foto's ziet van dit alles en de pelikanen dan is de natuur toch geweldig en in zo'n gebieden kom je geheel tot rust, veel plezier voor jullie en tot de volgende foto's en verhaal super.
  4. Natas:
    30 maart 2018
    Wat leuk die bussen! En wat mooi die grot.