Wintertijd…

1 april 2018 - Ayers Rock, Australië

(Paas)zondag 01 April 2018

Heel Zonnig, 39o C.

Ja hoe kan het gekker voor het gevoel, Paaszondag, begin van de Wintertijd en 39oC. Ja dat is als je, je op het onderste Halfrond van deze Wereldbol bevindt. Dit blijft meer wennen dan het links rijden.

Zaterdag avond hadden we in Adelaide een meer dan uitstekend Restaurant gevonden. Hier hebben we genoten van lekkere utstekende lokale gerechten.

Vanmorgen was het natuurlijk dan ook vroeger licht en toen we om 08:30 uur naar de Luchthaven gingen was het al een lekkere 24oC. Na twee rustig verlopen vluchten kwamen we in de vroege middag aan in Ayers Rock. Hier was dus wezenlijk warmer. De koffers kwamen snel en de Shuttle die ons naar het Hotel moest brengen stond ook al te wachten. Alles verliep dus weer vlekkeloos.

Bij het inchecken kregen we ook een brief van de lokale reisorganisatie waarmee we de komende twee dagen de uitstapjes mee maken. Een teleurstelling dreigde. In een enigszins onduidelijke brief werd ons medegedeeld dat het uitstapje op maandag niet doorging.  Na telefonisch contact met het reisbureau hier was er al snel een oplossing. We konden de tochten omdraaien. Op maandag die van dinsdag en op dinsdag die van maandag. Gelijk de nieuwe boekingsbewijzen opgehaald en de alles zag er weer zonnig uit.

De rest van de namiddag hebben we gebruikt om het Resort een beetje te verkennen en aansluitend nog lekker gedineerd.

Nu bereiden we ons voor op ons eerste lokaal uitstapje naar de heilige gebieden van de Aboriginals hier in Ayers Rock.

PS: Voor het eerst deze vakantie hebben vandaag eens GEEN foto’s gemaakt.

1. Natas:
    2 april 2018
    Geen foto’s gemaakt .... waar kan ik een klacht indienen?😜