Wildlife…

18 maart 2018 - Traralgon, Australië

Aangezien men ons gisteren verteld had dat er een regenfront op komst was en het vannacht ook geregend heeft, hadden we ons op een minder mooie dag ingesteld. Niets was minder waar, het was een aangename dag met gemiddeld 23oC. Tegen de middag kwam er een flinke korte regenbui en vanaf dat moment waait het hard maar is het weer heel zonnig.

We hadden we de tip gekregen om bij Paynesville de ferry naar Raymond Island te nemen om daar Koala Beertjes te gaan spotten. Paynesville lag nagenoeg op onze route van Lakes Entrances naar Traralgon.

De overtocht met de ferry duurde 2 minuten en we kregen een plattegrond van het eiland mee waarop de locatie was aangeduid waar de Koala Beertjes in het wild te spotten zouden zijn. Nou dat waren ze, we hebben er zeker een twintigtal gezien. De meeste van hen sliepen maar dat is normaal. Een Koala Beer slaapt gemiddeld 20 uur per dag (wat een lekker lui leventje).

Na de nodige foto’s genomen te hebben van de Koala Beertjes, besloten we de gok te wagen om Kangoeroes te gaan spotten. Hun leefgebied stond namelijk ook gemarkeerd op de plattegrond van het eiland. Weer hadden we geluk, op zo’n 50 meter afstand sprong er een over de weg. Verderop stonden er twee bij een open stuk bos. Deze bleven rustig staan zodat we foto’s konden maken. Op de terugweg hebben we er nog een paar gezien. Raymond Island was dus een succes.

Aangezien het laatste stuk naar Traralgon weinig te bieden had aan mooie views, waren we al om 16:30 uur op de Camping. Nu hebben we dus nog een rustige namiddag, uiteindelijk hebben we toch al zo’n 1400 km in Australië afgelegd.

1. Dianne:
    18 maart 2018
    Goedemorgen vanuit Nederland, alweer met sneeuw ;) Wat leuk die koala beertjes. Zo te zien en te lezen was het weer een top dagje! Slaap lekker voor zo en heel veel plezier morgen weer! Xxxx
  2. Patricia:
    18 maart 2018
    Koalabeertjes, Kangaroos en Kakatoes "the 3 K's"...Nee.....niet die 3 uit België... wat typisch Australië dit!! Geweldig!!
  3. Natas:
    1400 km..... en zo veel beleven. Wat een droomreis☀️
  4. Peter:
    19 maart 2018
    Een totaal andere wereld dan hier zoals je het beschrijft. Lijkt mij een geweldige ervaring. Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgend verhaal.
  5. Ilse:
    21 maart 2018
    Geweldig die koala's en kagaroes. Was ik nou toch maar stiekem in het koffer gekropen😁😘