Prachtige dag...

14 maart 2018 - Jervis Bay, Australië

Woensdag 14 Maart 2018

Zonnig, 26o C.

Voor alle zekerheid waren we wat vroeger opgestaan maar het regende nog steeds zachtjes. Echter, toen we aan het ontbijt zaten, hield het op met regenen en kwam de zon een beetje door. Na snel alles gereed gemaakt te hebben waren we al 09:15 uur bij Echo Point, het bekendste uitzichtpunt in de Blue Mountains.

Voor de geïnteresseerden, op internet kun je de legende van de Three Sisters lezen.

De Blue Mountains met de Three Sisters lagen in volle glorie voor ons. Het was een indrukwekkend schouwspel van optrekkende wolken en afwisselend weer een open gebied. Na bij Echo Point alles bekeken te hebben, hebben we nog een stuk van de Giant Stairway genomen. Hierdoor kun je één van de Three Sisters bereiken.

Van Echo Point uit zijn we doorgegaan naar de Leura Cascades. Ook een aanrader voor als iemand in de buurt zou komen.

Van de Leura Cascades uit zijn we naar het Sublime Point gegaan. Hier heb je weer een magnifiek uitzicht over de Blue Mountains met zijn Regenwouden. De zon stond nu vol te schijnen en de blauwe waas die altijd over de Blue Mountains hangt was goed te zien.

Het tweede deel van de dag was de 250 km lange tocht naar Jervis Bay alwaar we nu op de Camping staan. Deze tocht voerde ons echter door prachtige en afwisselende landschappen.

De Camping hier ligt aan open water en onze plek is 25 meter van de waterkant. Toen we vanavond nog even naar de waterkant gingen hadden we het geluk om een grote en een kleine Pijlstaartrog te mogen spotten.

Inmiddels hebben we de bezienswaardigheden voor morgen ook al uitgezocht en genieten we nu nog even na van de mooie dag Down Under.

Een complimentje aan mijn vrouw is vandaag zeker ook op zijn Plaats. Ondanks de pijn die ze heeft, heeft ze vandaag flinke stukken onder moeilijke omstandigheden gelopen.

1. Ton en Margreet:
    14 maart 2018
    Prachtig!!! Doe maar rustig aan met Lea. de vakantie is nog lang!!
  2. Erik:
    14 maart 2018
    Geweldig om te lezen!! Geniet er nog van!!!
  3. Natas:
    14 maart 2018
    Met tranen in mijn ogen lees ik mee! Wat fantastisch dat ik mee mag op jullie bijzondere reis! En Lea..... 😘
  4. Patricia:
    14 maart 2018
    Mooooooi, gelukkig is de regen weg gegaan!
    Grtjes 😘
  5. Peter:
    15 maart 2018
    Waarschijnlijk heb ik teveel naar Crocodile Dundee gekeken, maar ik zou wel oppassen bij open water. Voordat je het weet is het rennen geblazen..... Veel plezier nog en het kan zijn dat ik jaloers ben.......
  6. Dianne:
    15 maart 2018
    Wauw wat mooi en leuk! En wat een mooie foto's! Geniet er maar lekker van, ik lees trouw jullie blogs zodat ik hier ook een beetje kan meegenieten van jullie geweldige reis! Enjoy xxxxx
  7. Ilse:
    16 maart 2018
    Het ziet er prachtig uit. Geweldig om zo mee te kunnen genieten van jullie reis. Geniet ervan 😘😘😘
  8. Tonja:
    28 maart 2018
    Hey super te lezen en te zien hoe mooi het daar is
    Is jullie gegund
    Lekker genieten 😘