Prachtige dag...

14 maart 2018 - Jervis Bay, Australië

Woensdag 14 Maart 2018

Zonnig, 26o C.

Voor alle zekerheid waren we wat vroeger opgestaan maar het regende nog steeds zachtjes. Echter, toen we aan het ontbijt zaten, hield het op met regenen en kwam de zon een beetje door. Na snel alles gereed gemaakt te hebben waren we al 09:15 uur bij Echo Point, het bekendste uitzichtpunt in de Blue Mountains.

Voor de geïnteresseerden, op internet kun je de legende van de Three Sisters lezen.

De Blue Mountains met de Three Sisters lagen in volle glorie voor ons. Het was een indrukwekkend schouwspel van optrekkende wolken en afwisselend weer een open gebied. Na bij Echo Point alles bekeken te hebben, hebben we nog een stuk van de Giant Stairway genomen. Hierdoor kun je één van de Three Sisters bereiken.

Van Echo Point uit zijn we doorgegaan naar de Leura Cascades. Ook een aanrader voor als iemand in de buurt zou komen.

Van de Leura Cascades uit zijn we naar het Sublime Point gegaan. Hier heb je weer een magnifiek uitzicht over de Blue Mountains met zijn Regenwouden. De zon stond nu vol te schijnen en de blauwe waas die altijd over de Blue Mountains hangt was goed te zien.

Het tweede deel van de dag was de 250 km lange tocht naar Jervis Bay alwaar we nu op de Camping staan. Deze tocht voerde ons echter door prachtige en afwisselende landschappen.

De Camping hier ligt aan open water en onze plek is 25 meter van de waterkant. Toen we vanavond nog even naar de waterkant gingen hadden we het geluk om een grote en een kleine Pijlstaartrog te mogen spotten.

Inmiddels hebben we de bezienswaardigheden voor morgen ook al uitgezocht en genieten we nu nog even na van de mooie dag Down Under.

Een complimentje aan mijn vrouw is vandaag zeker ook op zijn Plaats. Ondanks de pijn die ze heeft, heeft ze vandaag flinke stukken onder moeilijke omstandigheden gelopen.