Grampians National Park, in één woord. Geweldig…

24 maart 2018 - Halls Gap, Australië

Zaterdag 24 Maart 2018

Zonnig, 28o C.

De weersvoorspellingen kwamen helaas uit. In de vroege ochtend begon het te regenen waaronder enkele onweersbuien.

We besloten dus als eerste naar de MacKenzie Falls te gaan. Watervallen en regen gaan immers goed samen. Bij het verlaten van de Camping gingen we echter gelijk  al de verkeerde kant op. Echter op enkele meters van de Camping lagen zeker meer dan 100 Kangeroes in het gras. Na enkele kilometers zijn we maar omgedraaid omdat de Navigatie steeds een latere aankomsttijd aangaf. Dit verkeerd rijden leverde ons ook nog eens een blik op twee Emoes op.

Toen we juiste weg hadden leidde een prachtige bergweg ons naar de MacKenzie Falls. Bij aankomst regende nog hard maar na enkele minuten gelopen te hebben werd het droog. Na ongeveer 2 km kwamen we bij het Lookout punt aan en konden we genieten van een schitterend uitzicht op de MacKenzie Falls. Terug bij de Camper kwam de zon al lekker door en gingen we naar Reeds Lookout. Wederom werden we getrakteerd op een geweldig uitzicht over het Grampian National park en konden we Lake Bellfield zien liggen. Zelf ben ik hier nog even naar The Balconies (the jaws of dead) gelopen. Met een beetje fantasie kun je in deze Rotsformatie een Haaienkop zien.

Van Reeds Lookout gingen we op weg naar Boroka Looksout. De weg slingerde flink omhoog en aangekomen was niets te zien door de optrekkende mist. We besloten om hier Zondag nog even terug te komen en vertrokken richting Grand Canyon Loop. Deze was aangegeven als een 20 tot 40 minuten durende makkelijk te lopen rondweg. Bij aankomst bleek de werkelijkheid echter anders. Nieuwgierig als ik ben, ben ik hier alleen op pad gegaan maar naar ongeveer 20 minuten toch maar weer omgedraaid. Het was zeker meer dan de moeite waard maar het was ook een echte klimpartij. Dit zal op de foto’s beter tot uitdrukking komen.

Om ook eens iets van de Aboriginal cultuur te zien gingen we in het bezoekerscentrum van Halls Gap vragen waar we deze konden vinden. We werden doorverwezen naar het verderop liggende Brambuk Cultural Centre en de Bunjil Shelter. Het Brambuk Cultural Centre stelde teleur. Toe we na lang zoeken de Bunjil Shelter eindelijk gevonden hadden, stelde deze ook niet zoveel voor. Deze Shelters (oude woonplaatsen in de bergwanden) hebben wel een hoge historische waarde aangezien men daar nog originele wandschilderingen van de Aboriginals ziet die daar gewoond hebben.

We sloten deze heerlijke dag af met een lekker diner in een goed restaurant. Terwijl wij binnen zaten te genieten van een heerlijke Kangeroesteak, zaten de wilde Kangeroes buiten voor het restaurant van het gras te genieten.

1. Patricia:
    25 maart 2018
    Kangaroe steak?? Bhaa Kannibalen😁😃😂
  2. Patricia:
    25 maart 2018
    Bhoooo kangaroe steak eten en dan naar zijn broertjes of zusjes buiten kijken...kannibalen....😀😁😂😃
  3. Will Henriëtte en Clever:
    28 maart 2018
    wat een geweldig land
  4. Natas:
    30 maart 2018
    Die natuur ken ik alleen van documentaires. En jullie nu in het echt!